torsdag 10 april 2014

Ont i skrevet...

Härlig och trist dag här i Malmö på samma gång. Efter en riktigt bra middag med goda vänner igår blev det lite lunchträning idag. Tyvärr kunde inte prestationen leva upp till det goda humöret. I helgen vilade jag och körde ett improviserat kettlebellpass i måndags tillsammans med klättring, så jag räknade med att lätt kunna genomföra mina knäböj på 105 kg, tyvärr har jag dock utvecklat smärta i höger ljumske, precis under höftbenskammen, som gjorde sig påmind första gången förra veckan och kunde stretchas bort förra träningspasset. Idag gick knäböjen inte att göra alls så det blev frontböj, där jag kompenserade en vidare öppnade höft med skarpare böj i knäna. Detta ledde såklart bara till att jag nu har ont i både knä och höft.

I värsta fall är det inflammation i psoassenan som löper över höftbenet. Annars kanske det bara är en irritation i quadriceps fästen. Jag vet inte. 

Glöm för fasen bara inte att stretcha och värma upp höftböjarna inför ett tungt knäböjarpass bara - annars sitter ni snart med skrevet i brevlådan, eller vad det nu blir.

Dagens träning blev till slut 5x5 frontböj med 70 kg, axelpress med 45 kg 3+5+3+3+3 ggr, samt 3x5 marklyft på 110 kg för att jag var trött och sur. Kroppen kanske bara vill ha en återhämtningscykel efter 5 veckors ihärdigt SL 5x5.

Men man kämpar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar