onsdag 14 augusti 2013

Långsamt framåt med bloggen

Ja, synes går det ganska långsamt fram med bloggandet här i sommar. Det händer inte jättemycket på träningsfronten och kvällarna fylls gärna av middagar, goda vänner och folköl - som sig bör. Lagom tjock ska man vara.

Förra veckan begav jag mig ut på en lunchtur i vivobarefoot-skor. Det blev en 9.5 km på 47 minuter, dvs något långsammare än mitt tidigare tempo. Tyvärr överskattade jag mina fötters adaptionsförmåga och blev rätt sliten, trampade på vassa stenar och har fortfarande rätt ont i fötterna. Högerfoten var värst.
Så jag sprang 2 km barfota i lördags och lyckades bli av med smärtan i högerfoten, men flyttade den till vänster istället. Idag har jag lite ont i båda fötterna men mest i höger fotknöl där jag lyckades pricka med en sten - fast smärtan försvinner när jag promenerat lite.
Värt att säga är att jag inte kände någon trötthet i låren eller rumpan efter löprundan trots att det var den längsta på hela sommaren - med ny förbättrad löpteknik är det bara vaderna och fötterna som jobbar. Det blir intressant att se hur långt man kan springa när fötterna väl har anpassat sig. Ett maraton inom överskådlig framtid känns inte som en främmande idé. Förutsatt att jag inte gör fler vansinneslöpningar med för lång distans innan jag är redo för det.

Nåväl. Idag regnar det i Malmö och benen skriker efter lite rörelse. Det är läge för ett bra gäng knäböj och frontböj. Bänkpressen är jag rädd för då höger axel fortfarande gör ont ibland, en idé är att köra hantelpress, cable-cross och dips ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar