måndag 27 maj 2013

Sista helgen i Maj

Ja, helgen har ju passerat och vi firar en Riktigt Glad Måndag!

För god stämning började jag fredagskvällen med klättring efter jobbet. I västra hamnen finns ett gäng boulderstenar bredvid skateparken där solen alltid verkar lysa. Ett roligt problem sträcker sig runt en av stenarna och sedan upp på krönet. Vid första anblicken för en månad sen trodde jag att det skulle ta till efter sommaren innan jag lyckades ta mig hela vägen runt, men det gick redan efter två veckor. Fredagens pass gick åt att ta sig runt och sedan tillbaka motsatt håll med några sekunders vila. Nästa pass hoppas jag kunna köra två varv eller faktiskt klättra hela vägen upp och upp på toppen. Uthålligheten i händerna är väl största problemet. För att fylla på energi följde jag med flickvän och co. till Bee i Malmö - en nyöppnad gayresturang på Triangeln. Ölen gjorde sitt för välbefinnandet och deras hamburgare är sannerligen något att rekommendera!

I lördags blev det två varv runt pildamsparken; ett i uppvärmningstempo och ett i intervall om 15 s jogging och 15 s sprint. Efter det kördes det bänkpress och lite rodd, men det fanns inte mycket kraft i armarna ;)

Söndagen bjöd lägligt nog på regn och LMCC - Lund male choir cup, den årliga fotbollsturneringen mellan Svanholm Singers, LSS och FN-kören. För att inte säga för mycket är alla spelare värda beröm för sina insatser. Två stolta tredjepristagare åt grillat kött med grönsaker och potatissallad - fett ska inte underskattas!

Trots dessa bravader kände jag att träningsvärken i benen inte gjorde sig påmind och jag körde ett stabilt pass som start på veckan. För att inte utmana ödet nöjde jag mig med följande maxvikter:
Vändning och frontböj:      65 kg
Knäböj                              90 kg
Axelpress                         50 kg
Därtill lite kettlebell swings och dragon flags för att hålla igång rygg och mage.

Mitt proteinpulver tog slut så jag fyllde på med en vegetarisk improvisation på bl.a. svamp, kikärter och keso. Nu återstår bara några dagars intensiv värk i gluteus innan det är dags för knäböj igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar