onsdag 26 juni 2013

Paddla på kinda kanal och midsommar

En veckas semester började med härligt grabb-häng i Linköping. Jag och två kompisar skulle ut och paddla kajak på Kinda kanal, ta en övernattning i tält och en övernattning i Tobbes villa. Jag har under en tid funderat på att köpa vibrams fivefinger-skor och gjorde slag i saken på XXL sportbutik, där det fanns Treksport för 999 kr - de borde duga till lite allt möjligt som barfotalöpning, kajakpaddling och terrängvandring.

Första dagen paddlade vi mellan 12 och 19 och tog flera pauser, andra dagen tillryggalade vi samma sträcka på 2 timmar då vi fick bråttom att lämna tillbaka kajakerna. Vid ett tillfälle glömde jag att jag hade fivefingers-skorna på mig och styrde likväl hafskajaken med fötterna - så någon slags barfotakänsla var det!

Midsommar firades sedan ute i skärgården och jag testade vibramskorna ute i skogen. Där blev det en kort löprunda och lite stenlyftning på ostabilt underlag. Jag har haft lite ont i främre fotknölen sen en månad tillbaka, men det gick att springa utan att märkbart förvärra det. Allt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar