söndag 16 juni 2013

Söndagsrunda i parken

Förra veckan gick strålande träningsmässigt till och med onsdag. Då blev det riktigt bra med knäböj, styrkevändningar, pull-ups och bicepscurls. Det blev rätt många repetitioner och lite lägre vikter, vilket känns bra ibland och ger garanterad träningsvärk.

Sen kom helgen och det går som det går.

För att hålla igång kroppen begav jag mig idag ut på löptur i grannskapet, norra malmö är lite outforskat för mig, men jag tror jag hittade till Kirsebergsparken. Där blev det jämfotahopp upp på bänkar och bord, trädklättring, hängande sit-ups samt lite höga rundsparkar på lämplig trästam. På väg ut ur dungen hittade jag ett par nedsågade träd och en lämplig trädstam som borde väga runt 50 kilo, till en början blev det en utmaning att bara lyfta upp den på axlarna och frontböja den, men allt eftersom den flisade av och gick i mindre bitar kunde jag pressa den över huvudet och till slut göra utfallssteg med kvarvarande stammen på raka armar.
Vad som började som en lugn löprunda blev ett riktigt styrkepass med riktigt djupa böj och tunga lyft för hela bålen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar