onsdag 26 juni 2013

Fjällvandring och shopping

Så jag köpte en resa till jämtland och SJs sommarerbjudande - tre ospecade nätter på fjällstuga (tillgång till kök, madrass, täcke och kudde). Totalt gick det på 4000 kr för mig och flickvännen, då jag åker första klass ToR Malmö - Sthlm och vi tillsammans åker nattvagn/1-klass Sthlm - Undersåker. Det kan kännas värt med extra benutrymme när man åker långt alldeles själv.

Till resan tar jag med mig min skaljacka jag använde på Svalbard, samt de två underställen i merinoull jag har - en försvarets värmetröja åker nog också med. Vibramskorna ska självklart provköras i korta etapper, men utöver detta har jag dåligt med grejer för fjällvandring.

Så shopping blev det, Malmö outdoor är givet förstastop, Stadium och Intersport på stan hade inget, Naturkompaniet hade ett sista ex kängor, och intersport på Entré hade utförsäljning så det blev lite plock...

Lundhags Trekkingbyxor - 999 kr
Reselakan i siden - 400 kr
Timberland kängor i skinn och GTX med höga skaft - 899 kr
Tunn och lätt vindjacka från Nike - 549 kr
T-shirt i 100% merino - 499 kr
4 par ylle-liners från Dressman för 99 kr (Killen på naturkompaniet såg inte skillnad på dem och sina egna sockar som kostar 100 kr st...)
Regnskydd för ryggsäck - 49 kr
Resehandduk - 75 kr

Ja - så det var väl hela skatteåterbäringen det. Nu blir det havregryn resten av sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar