torsdag 4 juli 2013

Vandring i Jämtland

Vandringen i Jämtlandsfjällen gick utmärkt, vi klarade oss torra och hela genom alla 60 km. Däremot fick jag  omvärdera hur snabbt allt går där uppe.
I högmod trodde jag att en dag räcker till minst 3-4 mil - och det kanske det gör - men inte första gången.
Vi tog oss mellan 13-16 km varje dag och avslutade med bastu och lite käk med kort datum som gick för halva priset. Tyvärr blev det ingen öl även om jag lite smått önskade det.

Bästa grejerna:
- Kängor med goretex som faktiskt höll tätt genom träsken
- Dressman-strumpor + 20 den nylon höll svalt och torrt om fötterna
- Vindjacka + t-shirt i merinoull höll vind, mygg och svett borta

Sämsta grejerna
- Jag råkade ta med 5 extra kalsonger
- T-shirt i syntet som blev oanvänd
- Bomullsshorts som inte användes - det är för mycket ris och kvistar vid stigen för kortbyxor

Saknade
- Fleecetröjan som jag lämnade hemma - dum idé
- Skaljackan som lämnades hemme - regnjackan tog mindre plats, men den blev svettig
- Tunna handskar när det blåser och rengar.

Nästa gång blir det ännu bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar