tisdag 9 juli 2013

Spexvecka

Helgen förflöt med goda vänner och lite vila efter vandringen. Jag har också sprungit lite i mina vivos.
I fredags avnjöt jag en 1.5 km löptur runt Pildamsparken i Malmö - runt själva vattnet är det rätt exakt 1500 meter. Det kändes fortfarande lite i fotknölarna efter vandring och en löptur med fivefingers dagen innan.

Trots att risken med att chocka fötterna är stor gav jag mig på en tur igår igen, runt pildammarna, ner på gymmet för barfotaknäböj och bänkpress, och vidare mot Lidl för att köpa frukt. Det blev totalt 3 km och det kändes perfekt i fötterna. Tyngdpunkten börjar hamna mitt under framfoten och ingen knöl kändes överbelastad. Som tack för detta blev det mäktig träningsvärk i vader och fot när jag vaknade idag - jag tar det som uppmuntran och planerar nästa tur imorgon igen. Då tror jag fokus blir på att hålla ner hastigheten och ta snabbare steg. Det är så lätt att flyga fram när man står på tårna och så fort jag ser en löpare måste jag springa förbi dem - vilket troligtvis är ett bra recept på överbelastning och inflammation.

Kroppen lever för tillfället på keso, havregryn, frukt och öl. Det känns bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar