torsdag 6 februari 2014

Sjukgymnastik

Så idag, efter kanske lite för lång väntan, uppsökte jag min lokala sjukgymnast för råd ang. mina fötter. Det har ju under senare tid gjort lite ont - börjat frukta en kommande hälsporre - och jag tror själv det beror på för stela vader och för mycket barfotaskor.

Vad blev då utfallet?

Jag fick bedömningen:
- Stela fotleder, inget att göra något åt.
- Skaffa riktiga skor och sälj barfotaskorna.

Det var precis därför jag inte gick tidigare till sjukgymnast, jag visste ju precis vad de skulle säga. Men jag blev lite paff över bristen på entusiasm. Däremot var inte syftet med besöket att få en mirakulös lösning, bara en bekräftelse på att jag kan fortsätta jobba utan att riskera att förstöra något. Så det blir väl ännu lite mer fotgymnastik, eccentrisk vadträning, omväxlande skor och lite stödjande inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar