tisdag 11 mars 2014

Tisdag och lite smärta

Nu kanske jag har strulat till det igen.

söndagens vansinnesträning med cykling knäböj och benspark gjorde sig påmind igår. Då var jag kvällsansvarig på klätterklubben i Malmö. En hel del bouldering blev det, men jag satte bara ett nytt problem, man får ju vara glad för det.

Jag hade i alla fall en liten känsla i höger knä vilket jag hoppades vara ett blåmärke då ingen smärta uppträdde vid uppvärmning eller knäböj, men efter dagens pass kan jag tro att det är en liten överansträngning. Svårt att kombinera 5x5-rutinen med en i övrigt aktiv livsstil alltså.

Fötterna känns dock bra och jag märker en markant ökning av flexibilitet i anklarna. Även om det fortfarande kan göra ont och kännas konstigt att stretcha, märker jag hur rörligheten ökar. Nuvarande favorit är att gå ut i en djup lunge-position med främre knäet framför tårna, gå ner med bakre knä i backen och stretcha vad och höfböjare samtidigt, i en lite försiktigt gungande position, genom att pressa fram höften.

Här är i alla fall dagens träning. Knäböjen var tunga, men inte svåra. Axelpressen kunde inte hållas strikt de sista setten, men marklyften - trots att det kändes tungt som fasen - ser ganska bra ut. Jag ska försöka koncentrera mig på en punkt på marken framför mig för att hålla huvudet rakare i knäböj och marklyft, just nu böjer jag nacken onödigt mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar