söndag 2 mars 2014

Träningsvideo igen

Nu förskjuter jag träningsupplägget en dag för att få in en söndagsträning och slippa träna på fredagar då jag ofta har dåligt med tid.
Således börjar vi veckan redan idag med knäböj, axelpress och marklyft.

Efter träningen blev det min senaste favorit - spenat och laxröra på pasta. Ett kilo frusen spenat åker i grytan med hackad gammal laxfilé, lök, vitlök, buljong och redning. Grädde om det finns, men mjölk och maizena funkar också.

Dagens träning gör sig redan påmind i ryggen. Marklyften blev lite mer explosiva med lägre vikt. Knäböj i 5x5 är också tunga men känns riktigt stabila även på 70 kg.

I videon byter jag grepp i axelpressen till en smalare variant. Jag tror det är mer korrekt enligt SL-läran. Armbågarna rakt fram och lite framför stången i bottenläget ger en väldigt stabil rygg att pressa från.

Jag hade en plan att köra ryck idag också, men beslutade att cykla hem och stretcha och laga mat istället. Man ska ju inte överanstränga sig. Lagom tjock är det som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar