tisdag 4 mars 2014

Tisdag på jobbet

Dagen börjar utmärkt med pannkakor till frukost - det var English pancake-day enligt min roomie. Efter salladslunchen blir det också semla på jobbet - allt för att få ett optimalt styrkepass och fylla på lagren trots gårdagens klätterträning. Eftersom jag sitter länge på jobbet med en presentation tar jag en timma för lite träning innan det blir riktigt sent.

Passet går än en gång i hård SL 5x5 stil, idag slänger jag in ryck som uppvärmning och lite vändning+press efteråt för att inte tappa formen helt i dessa övningar.

I övrigt så har jag gått i mina nya Ecco-skor i en dryg vecka och inte joggat i barfotaskor på lika länge. Det känns bra i fötterna men det är riktigt stelt i vristerna ibland - de kräver ordentligt med uppvärmning. Jag funderar på hur jag bäst får in barfotalöpningen i mitt program igen - knäböj 3 ggr i veckan tillåter inte allt för mycket extra eskapader. Men det ger väl sig så småningom.

Än en gång bjuder jag på ett filmat träningspass. Det känns riktigt kul att titta på sina övningar i efterhand. 1 gång av 10 tycker jag till och med att jag gör en övning bra. Oftast får jag bara många grejer att ta med mig till nästa pass.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar